Paula is a leading expert in global consumption and a respected authority uncovering emerging user behaviours and product interaction – past, present and future. She has over 15 years of experience travelling the world researching people’s everyday lives and uncovering insights envisioning products, brands and services for the likes of Google Creative Lab, Starbucks, McKinsey, R/GA and LG.

In 2015 Paula launched her first book “Every Thing We Touch: A 24 hours Inventory of our lives” . The book is an artistic portrayal of the daily physical footprint of over 60 unique individuals from around the world creating a time capsule of our lives: “future archeology” as she coined it. Every Thing We Touch entered the public consciousness, leading to international media interviews and appearances, photography and visual storytelling awards and art gallery exhibitions worldwide.

Paula Zuccotti, in Buenos Aires aufgewachsen und heute von London aus als erfahrene Industrie-Designerin international tätig, wird anhand ihres Buches „Every Thing We Touch: A 24-Hour Inventory of Our Live” über die prägenden Einflüsse durch Gegenstände auf Konsumenten berichten – mit intuitiv-gestalterischer Herangehensweise.
In großformatigen, bunten Bildern hat sie ein Inventar der Alltäglichkeiten von Menschen aus ganz unterschiedlichen Kulturen und Lebensumständen zusammengetragen. Beim Publishers‘ Forum wird sie darüber im Gespräch beim Fireplace Talk – ergänzt durch Bild- und Videobeispiele – erzählen. Siehe auch: http://www.paulazuccotti.com/The-Book-The-Project