CEO_invite_BildThe CEO Day

Strategy, investment and the control of enterprise processes via digital technology are the focus of the first day of the Publishers’ Forum 2015 (Monday, April 27), because these topics represent both the starting point and foundation for decisions taken as part of the current transformation of the publishing sector.

In addition to the standard agenda, participants in the CEO Day of the Publishers’ Forum 2015 will enjoy an exclusive premium package, including the following opportunities for conversations in an intimate circle of top executives:

  • Sunday, 26 April 2015,  7.00 p.m.
    An exclusive dinner to set the mood for the Publishers’ Forum 2015, at the Käfer restaurant on the roof of the Reichstag, adjacent to the spectacular glass dome designed by Sir Norman Foster.

Due to the exclusive nature of the location (in the German Bundestag), there are a few security measures you need to be aware of:

  • We need to know your date of birth via e-mail in advance of the event (your full name and date of birth will be forwarded to the police and security services)
  • A valid photo ID is required for admission!!!

The meeting point on Sunday, 26.04.15 is either

  • Monday, 27 April 2015: Brandenburg Gate Summits
    1.00 – 2.00 p.m.: Lunch
    2.00 – 3.15 p.m.: Round-table discussions with key note speakers (English and German)
    The theories and positions presented in the key notes on the first morning of the Publishers’ Forum will raise questions and stimulate debates which the CEO Day participants can explore in more detail with the speakers during lunch and the following round tables.
    The discussions will take place in two intimate English or German-speaking groups.
  • Participating speakers:
    Jacob Dalborg, CEO of Bonnier Books, Rolf Grisebach, CEO Thames and Hudson, Volker Smid, CIO of the Holtzbrinck Publishing Group, Timo Steinberg, CEO, Edel, David Worlock, Co-Chair Outsell Global Leadership Councils, Outsell.
    Joerg Pfuhl, host of the German-speaking discussion group
    David Hetherington, host of the English-speaking discussion Group

On Tuesday, two Executive Lounges – again in German and English – will also provide the opportunity to delve deeper into core theories and topics in exclusive, invitation-only discussion groups.
Tuesday, 28 April 2015, 1.30 – 3.00 p.m.:

  • Executive Lounge 1 (German)
    IT & Strategy: What do publishing executives expect from the IT of the future?
    With selected speakers from both days of the conference.
    Host: Aljoscha Walser, management consultant and investor, Narses.
  •  Executive Lounge 2 (English)
    Direct to customer: New models, new channels, new platforms.
    With selected speakers from both days of the conference.
    Host: David Worlock, Co-Chair Outsell Global Leadership Councils, Outsell.

Invitations and additional information can be obtained from Sylvia Pordzik: S.Pordzik@klopotek.de

Der CEO Day

Strategie, Investitionen sowie die Steuerung der Unternehmensprozesse durch digitale Technologien stehen beim Publishers‘ Forum 2015 im Fokus des ersten Konferenztages, Montag, den 27. April. Denn diese Leitthemen sind Ausgangspunkt und Grundlage für Entscheidungsträger in der aktuellen Transformation des Verlagsgeschäfts.

Zusätzlich zur allgemeinen Agenda kommen Teilnehmerinnen und Teilnehmer am CEO Day des Publishers’ Forum 2015 in den Genuss eines exklusiven Premium Pakets. Dieses umfasst folgende Gesprächsangebote im kleinen Kreis:

  • Sonntag, 26. April 2015:
    Ab 19:00 Uhr
    Exklusives Dinner zur Einstimmung auf das Publishers’ Forum 2015 im Feinkost-Restaurant Käfer, – auf dem Dach des Reichstags, bei der Glaskuppel von Architekt Norman Foster.

Aufgrund der Exklusivität des Veranstaltungsortes (im Deutschen Bundestag) sind einige Sicherheitsmaßnahmen zu beachten:

  • Wir benötigen vorab per Email Ihr Geburtsdatum (Name, Vorname und Geburtsdatum werden an den Polizei- und Sicherheitsdienst weitergeleitet).
  • Für den Einlass ist ein gültiges Ausweisdokument mit Lichtbild notwendig!!!

Treffpunkt am Sonntag, 26.04.15 ist entweder

  •  Montag, 27. April 2015: Brandenburg Gate Summit
    13:00 bis 14:00 Lunch
    14:00 bis 15:15: Gespräch mit Key Note Referenten im kleinen Kreis (alternativ in deutscher sowie in englischer Sprache).
    Die Thesen und Beiträge aus den Key Note Adressen am ersten Vormittag des Publishers‘ Forum werden Fragen aufwerfen und Debatten anregen, die die Teilnehmenden am CEO Tag beim Lunch sowie einer anschließenden Gesprächsrunde gemeinsam mit den Referenten im kleinen Kreis vertiefen können.
    Dies findet in zwei Arbeitsgruppen statt, alternativ in deutscher und in englischer Sprache.
  • Teilnehmende Referenten:
    Jacob Dalborg, CEO von Bonnier Books, Rolf Grisebach, CEO Thames and Hudson, Volker Smid, CIO der Holtzbrinck Publishing Group, Timo Steinberg, CEO, Edel, David Worlock, Co-Chair der Outsell Global Leadership Councils, Outsell.
    Joerg Pfuhl, Host deutschsprachiger Gesprächskreis
    David Hetherington, Host englischsprachiger Gesprächskreis

Auch am Dienstag gibt es die Möglichkeit, Kernthesen und Themen im Gespräch im kleinen geladenen Gesprächskreis zu vertiefen, in zwei Executive Lounges, wiederum alternativ in deutscher und in englischer Sprache, von 13:30 bis 15:00 Uhr.

  • Executive Lounge 1 (deutschsprachig)
    Thema IT & Strategie: Welche Erwartungen haben Verlagsverantwortliche an die IT der Zukunft?
    Mit ausgewählten Referentinnen und Referenten der beiden Konferenztage.
    Host: Aljoscha Walser, Unternehmensberater und Investor, Narses.
  •  Executive Lounge 2 (englischsprachig):
    Direct to customer: New models, new channels, new platforms.
    Mit ausgewählten Referentinnen und Referenten der beiden Konferenztage.
    Host: David Worlock, Co-Chair der Outsell Global Leadership Councils, Outsell.

Eine Einladung und weitere Informationen erhalten Sie bei Sylvia Pordzik: S.Pordzik@klopotek.de