SPONSORS

29. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on Neu denken und gestalten: das Publishers‘ Forum nimmt eine Auszeit

Neu denken und gestalten: das Publishers‘ Forum nimmt eine Auszeit

Das Publishers‘ Forum wird eine Auszeit nehmen, um das Profil der Veranstaltung neu zu denken und zu schärfen.

Lesen Sie die vollständige Pressemitteilung mit Statements von Ulrich Klopotek und David Worlock

29. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on Rethinking & Restructuring: The Publishers‘ Forum Will Take a Break

Rethinking & Restructuring: The Publishers‘ Forum Will Take a Break

The Publishers’ Forum will take a break to rethink and restructure its profile.

Read the full press release, including statements from Uli Klopotek & David Worlock

24. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on “Anzapfen der Content-Pipelines” – Artikel auf buchreport.de

“Anzapfen der Content-Pipelines” – Artikel auf buchreport.de

“Autoren und Themen finden und vermarkten: Für dieses Kerngeschäft tun Publikumsverlage gut daran, noch deutlich crossmedialer mit anderen Medienpartnern zusammenarbeiten, um neue Autoren und Buchformate zu generieren und um einen direkteren Zugang zum Publikum zu gewinnen. Das war eine der Botschaften des diesjährigen und vorerst letztmaligen Publishers’ Forum in Berlin.”

Lesen Sie […]

21. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on “Sven Fund on Knowledge Unlatched’s New Open Research Library” – article in Publishing Perspectives

“Sven Fund on Knowledge Unlatched’s New Open Research Library” – article in Publishing Perspectives

“In our interview in Berlin, Fund—who spoke, as did Publishing Perspectives at Klopotek’s Publishers’ Forum last week—told us that as long as open access works are properly assigned with Creative Commons licenses, then, “You have the content when it comes out and when it’s being registered by the publisher.”

Read the article […]

20. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on Artikel von Verlage der Zukunft

Artikel von Verlage der Zukunft

“Am 09. und 10. Mai 2019 war es wieder soweit: namhafte Größen der Verlagsbranche, Professoren und Medienunternehmen hatten die Chance am Publishers’ Forum in Berlin teilzunehmen. Diskutiert wurde vor allem über gegenwärtige und zukünftige Entwicklungen in der Buchbranche.”

Lesen Sie den Artikel von Verlage der Zukunft über das Forum

20. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on Beitrag über das Publishers’ Forum von Dr. Wolf Siegert

Beitrag über das Publishers’ Forum von Dr. Wolf Siegert

Artikel auf iris-media über das Forum (mit Tonaufnahmen)

10. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on “Publishers‘ Forum endet nach 16 Jahren” – buchreport

“Publishers‘ Forum endet nach 16 Jahren” – buchreport

“Ulrich Klopotek, Gründer und CEO des marktführenden Verlagssoftwareanbieters Klopotek, spricht von einer Zäsur. Das von ihm initiierte Publishers‘ Forum wird in diesem Format einer zweitägigen Tagung mit breitem Themenspektrum nicht fortgesetzt.”

Artikel hier:

https://www.buchreport.de/news/publishers-forum-endet-nach-16-jahren/

10. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on Uli Klopotek on 16 years of Publishers’ Forum

Uli Klopotek on 16 years of Publishers’ Forum

In his contribution to the closing remarks, Uli Klopotek explained that he always believed that discussion and exchange of ideas is important. He was grateful for the success of the event and the contrubution Klopotek could make to the industry. But it is clear, he said, that many people in the industry do not regard […]

10. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on “How can publishers make use of Artificial Intelligence, Big Data and Machine Learning, Bots, and other new technologies to extend their reach in changing markets?”

“How can publishers make use of Artificial Intelligence, Big Data and Machine Learning, Bots, and other new technologies to extend their reach in changing markets?”

Panel debate:

Henning Schoenenberger, SpringerNature, GER
Mads Rydahl, Unsilo.com, DK
Ashleigh Gardner, Wattpad, CAN
Uli Klopotek, Klopotek, GER

Henning Schoenenberger, SpringerNature, stressed that managing (and reducing) the “information overload” in scientific publishing is crucial. He told the audience that they put themseves to he challenge of publishing the first machine learning-generated scientific book “in full disclosure”, providing full transparency. It […]

10. May 2019 By Stefan Kaufer|Comments Off on “Research & Development in Publishing”, David Linderman, IBM iX + Aperto

“Research & Development in Publishing”, David Linderman, IBM iX + Aperto

Creative applications for machine learning (and in some cases even artificial intelligence!) inspired from art, design and creative technology scenes with implications for dynamic content creation and curation, finding individual personalities from disparate audiences and some of the obvious biases attached to any machine learned strategy.