How to Re-construct Publishing:

Competing Visions, Channels and Audiences.

Publishers' Forum

27 - 28 April 2015 in Berlin

About

About the Publishers’ Forum

Over the last few years, the annual Publishers‘ Forum conference has developed into a stand-out industry event with more than 300 participants from publishing houses and service providers. The Forum integrates the entire media industry and is sponsored by renowned companies.

The Publishers’ Forum offers a top-class, specialist program with hands-on workshops and seminars which communicate concepts and experiences in order to provide workable solutions to the challenges which have arisen as a result of digitization.

The participants come from book and journal publishers, universities and libraries, the film and music industries, internet agencies, from commerce, academia and strategic consulting.

The international interest in the Forum is increasing every year. In 2013, the Publishers’ Forum celebrated its 10th anniversary. In 2015, the company “The Publishers’ Forum GmbH” was established.

The networking opportunities are one of the reasons for the constantly growing significance of the conference.

 

Über das Publishers‘ Forum

Die jährlich stattfindende Konferenz Publishers‘ Forum hat sich in den letzten Jahren mit stets mehr als 300 Teilnehmern aus Verlagen und dem Dienstleistungsbereich zu einem herausragenden Branchenevent entwickelt, das die gesamte Medienindustrie integriert und von renommierten Unternehmen durch Sponsoring unterstützt wird.

Das Publishers’ Forum bietet ein hochkarätiges Fachprogramm mit Hands-on-Workshops und Seminaren, in denen Konzepte und Erfahrungen vermittelt werden, um auf die Herausforderungen, die die Digitalisierung mit sich bringt, tragfähige Antworten zu finden.

Die Teilnehmer kommen aus Buch- und Zeitschriftenverlagen, Hochschulen und Bibliotheken, der Film- und Musikindustrie, von Internetagenturen, aus Wirtschaft, Wissenschaft und Strategieberatung.
Das internationale Interesse am Forum steigt jährlich. 2013 feierte das Publishers’ Forum sein 10-jähriges Bestehen. 2015 wurde das eigene Unternehmen “The Publishers’ Forum GmbH” gegründet.

Die Networking-Gelegenheiten sind mit ein Grund für die stetig wachsende Bedeutung der Konferenz.